July 22, 2012

seperti bodohnya : )

kau datang menyapa di kala rasa lama masih berbaki.
masih aku ingatkan jangan kau bermain dengan rasa.
jangan kau main rasa itu kalau nanti kelak;

kau hinakan.
kau sampahkan.
kau rejamkan.
kau biarkan.

masih kau yakinkan aku.
dan aku yakin dengan kau.
aku yakin kau bukan seperti yang lainnya.

tapi dalam saat aku yakin.
kau menjadi orang yang bukan lagi aku kenal.
tiba tiba.

kau biarkan rasa itu.
kau rejamkan rasa itu.
kau sampahkan rasa itu.
kau hinakan rasa itu.

kau pergi.
sepertinya semua yang ada cuma jenaka.
sepertinya yang ada cuma mainan semata.

kau pergi.
sepertinya aku yang mula menagih rasa.
sepertinya aku yang mula semuanya.

seperti sebodohnya.
aku masih berpegang janji mencuba.

seperti sobodohnya.
aku masih mengharap ada rasa.

sedangkan kau sekadar suka suka : )

NOTA KAKI - sudah aku bilang pada diri sendiri . realiti itu celaka : )

No comments: