February 23, 2012

biar aku tapi jangan.

biar aku jadi anak yang bukan melimpah kekayaan harta pada orang tua aku.
biar aku jadi anak yang bukan menerbang ke bunua mana untuk orang tua aku.
biar aku jadi anak yang bukan senang lenah dan nampak buruk di mata orang tua aku.

tapi.

cukuplah biar aku jadi anak yang mengirim doa dan yassin pada orang tua aku.
bila mana sementara mereka ada dan bila mana tiada lagi.
biar aku jadi anak yang satu itu.

tapi.

jangan pula aku di hina miskin bila aku tak mampu memberi.
jangan pula aku terbiar sepi bila mana aku memerlukan.
jangan pula aku di benci marah bila aku mengadu susah.

jangan.

*diam*

Setiap inci aku bukanlah sempurna kerana masih banyak cela dari baiknya. Setiap inci aku jugak tidak juga di biar cela kerana aku ada usaha. Cuma menunggu masa bila mana tuhan itu sayang dan murah dan bila mana DIA tahu aku memang sudah sedia menerima rahmatnya. cuma aku yang cela ini perlu sabar. kerana tidaklah DIA sayang pada jika DIA cuma biar aku sempurna tanpa ada cuba dan sabarnya.

kan?

aku kini mungkin jarang menulis di sini tetapi ada juga luah rasanya (ada juga repeknya) di

Twitter @ShazuanMdAli


1 comment:

Lavender said...

wan, ini travelog baru kak tania.. layan yeaa.. hehe..

www.lavenderbackpacker.blogspot.com