September 05, 2010

respect

assalamualaikum readers :)

haih. masih lagi mencari cari mood untuk menulis semua.
ok. jom bersembang tengtang topik respect. satu topik atau perkataan yang aku rasakan sangat subjektif maksudnya tetapi amat penting untuk kita memahami ia. ade satu ke dua perkara yang mendorong aku untuk menulis bebel tentang ini.

di kawasan kejiranan yang aku duduk sekarang, kami bebas parking di mana mana tempat kosong di tepi jalan. let me phrase the law, menurut peraturan rizab jalan MBSA, bahu jalan di kawasan perumahan bukanlah hak persendirian.

so, aku parking kereta aku di bahu jalan selang satu rumah dari rumah aku. satu pagi bila aku tengok kereta aku ditolak dan ada kereta lain parking tersebut. lets talk about respect, kalau kau jenis manusia ada otak dan rasa hormat, adakah kau akan bukak kereta aku senyap senyap dan tolak kereta aku WALAUPUN tempat tu depan rumah kau. kalau ada otak dan budi bahasa at the first place kau akan slow talk dengan aku untuk ubah kereta tu. betul?

second, if betul kau self-fish tak kira apa, kalau kau betul betul ada rasa hormat pada harta orang lain, kau tolak kereta tu and letak betul betul depan rumah aku tapi tidak, kau biarkan kereta aku di tengah jalan. ada sifat hormat? respect? sadly, jiran itu adalah melayu.

aku pegi confront jiran tu and bila aku tanya, first dia kata bukan dia yang ubah. then afterward, he then claim that he's the one who moved the car. did you see the quality he has? selfish liar :) the dia tanya if aku budak UiTM? what is the problem between this two matters?

"ape masalah kalau saya student UiTM? ada masalah?" well thats what i said to him :)

but i wonder why i did not lodge a police report claiming that someone has broken into my car. haih!

okay people, now seriously, im not going to be surprise if there is one day when someonet accidentally bump into his car and just left the scene because i don't think he earned any respect since thats the quality he has. if you want to be respect then please respect others please.

that man have children. i wonder what he taught them about respect. of course they do but come on, walk the talk man. be a good example as father. shame on you brother :)

No comments: