May 04, 2010

negatif, positif, neutral

malam ini terasa hangat. mata, kenapa dengil belum mahu terkatup.
hati, kenapa kau meratap. seperti ada sesuatu yang menganggu aku.
sesuatu yang yang aku rasakan aku redha. aku sebenarnya bukan redha tapi rela.
aku seolah tersepit. antara kehendak dan budaya yang berbeza.
jadi suatu yang negatif mana mungkin menjadi positif?
aku merelakan kenyataan itu tapi aku tidak redha.
tapi ia mungkin, dengan segala kemikal yang diaduk campur, ia mungkin.
yang negatif bisa jadi positfi. mungkin. jangan marah aku, kimia aku 6!

*keluh*

mungkin. biar masa ada untuk difikirkan.
aku percaya jika benar yang negatif itu buruk, positif juga jadi pilihan.
jadi jika yang negatif itu baik. biar aku lupakan yang positif. aku pilih neutral.

p/s- tak faham? biar. rasa semua yang kita rasa memang komplikated!

2 comments:

hamzah ian said...

nice blog.. simple je..

Shazuan Ali said...

salam hamzah, sorry for the late reply..thank u :)