April 02, 2010

:) gelagat adik adik sekarang.

senyum saje lah melihat gelagat kanak-kanak bertelagah. aku juga turut bertelagah kerana mungkin sifat aku pantang melihat orang yang aku sayang di buli beberapa kanak sosial. inikan pula kamu ada dalil sahih untuk kamu tegakkan?

*senyum*

ok mari kita kenal watak2 dalam cerita ni?

A- sikecil seudara aku.
S-anak sosial saudara kepada pelakon utama.
B-pelakon utama

semua bermula dengan B yang telah di ketepikan oleh arjuna untuk bersamaA dan yang mungkin sedang bahagia menikmati hidup remaja, berkawan dengan arjunanya :), A meletakan status yang-agak-rometik-anak-muda di laman sosial fesbuk :)

tanpa A sedari, B agak cemburu dengan status itu dan meminta untuk S untuk meletakan status fesbuk yang dapat menyakitkan hati A. Bermula dari situ, mulalah pertelingkahan anak-anak ini. mula aku biarkan saja dan bila aku lihat si kecil saudara aku di buli teruk di situ aku interfere. percaya atau tidak, aku musuh besar mereka sekarang :)

semakin banyak yang cuba mereka hinakan tetapi sedikit tidak aku tercuit :)
"woi korang ni baru dapat pakai komputer ke hahh! baru reti main fesbukk ke hah??"

adik, saya mula pakai komputer sejak dari skrin kumputer itu cuma ada warna hitam, putih, kuning dan biru sahaja. dan satu-satunya "removeable disk" yang ada masa itu cuma black disc saja :) saya kenal fesbuk sejak ia mula di perkenalkan pada tahun 2004 :) sebab tu saya tahu bagai mana nak private page and etc.

kamu pulak sejak bila? jika kamu benar2 lama menggunakan fesbuk, jika bukan niat kamu untuk memulakan pertelingkahan pasti kamu tau yang fesbuk memberi kelebihan untuk "hide" kan status kamu dari certain people, kan?

atau perlukah aku untuk menjadi bongkak menyatakan aku mampu mengubah,


hidup tak perlu bongkak dik :)
jika kamu cuma mampu melakukan ini,


comelkan muke ai dia buat gini? :)

4 comments:

Anonymous said...

xbesh pon cte ni..if u xtaw hjung pangkal..jgn men hembus je..hal dowg biar la dowg setel sdiri..u lelaki jgn nk jd batu api kt cni..u never know the true story is..so,beter just keep ur mouth shut!
tq

Shazuan Ali said...

yes i tau hujung pangkal :)
and if u dont know how chong start kenal dengan fiza after abg angkat die malas nak layan die.

ape yang fiza mintak dari chong.

all about genting.

everything :)

yes i lelaki.
dalam hal ni tak de masalah gender dan apa yang i buat ni atas dasar family relation :)
and for i to know and for you to realise, blood are thicker than coke :)

madumerahjambu said...

cuma mampu ketawa guling2..
wahahahahahahaha~
;p

Yaya said...

hehehehe, salam kenal n salam ziarah...