January 16, 2010

Diam! Diam!

hari ni satu manusia minta untuk mengenal aku.
eh! tidak salah bukan? mari kita bercakap.
diam! diam!
kau bukan tuhan yang tahu segala setiap tingkah aku.
kau bukan malaikat untuk menilai segala laku aku.
kamu cuma manusia.
seperti aku kamu dan mereka. sama.
manusia yang ada hak untuk menjadi diri siapa kamu sebenarnya.
belum kau kenal hati diri aku kau nak jadi tuhan aku.
mahukan aku menyembah ikut semua kata kau?

celaka!

kau nak jadi tuhan menyeru aku menyembah ikut kau?
kau paksa aku berkawan cuma dengan orang yang cuma kau izinkan?
bodoh.
kau tak kenal aku. aku bukan manusia yang bisa dikawal hidup.
aku bukan manusia pengecut macam kau.
ya aku manusia hina. to the public at least.
ada aku kesah. segala macam khilaf aku.
biar.
biar aku tanggung.
aku bukan bikin susah pada kau atau kamu atau mereka.
sial!

diam! diam!
kau bukan tuhan.
kau bukan malaikat.

diam! diam!

No comments: