November 18, 2009

terbiar mati,

diam.
diam.
diam.
sampai bila?

aku penat.
membiar dan terus diam.
biar aku dipijak di salahkan.
aku cuma berkawan.
aku diam menjaga hati orang.
aku diam kerana kawan.
aku biar aku di herdik biar di cerca.
aku di salah perkara yang bukan aku.
tapi sampai bila?
aku penat di pijak kepala.
semakin aku diam.
semakin hati aku terbiar matil.

aku melawan.

hidup ni macam itu macam ini.
manusia tak semua boleh bersuara.
yang bersuara ada kemungkinan hilang itu ini.
aku juga sama.
aku bersuara.
aku hilang kawan.

biar.
biar.
biar.

hati aku terbiar mati.
sampai masa aku membela diri.
mereka fikir mereka terlalu kuat.
kerana itu mereka pijak kepala kamu.
tapi mereka silap.

sekarang aku melawan.
biar aku hilang itu ini.
biar aku hilang kawan.
tapi yang penting aku benar.
aku biar mereka tahu.
yang salah itu bukan aku.
yang patut di herdik cerca bukan aku.
tapi diri mereka yang sial itu.

sekarang biar aku dengan cara aku.
aku penat menjaga hati orang sedang hati aku terbiar mati.

p/s- sampai bila kita nak biar orang terus pijak kepala kita? aku ada maruah kau pun sama. tapi sebelum kau nak salahkan orang lain kau tengok diri kau dulu. kalau diri kau sememangnya salah. mati lah kau. jangan seperti dungu meletakan salah diri sendiri pada orang lain. tidak kan kau seperti dungu dan pentingkan diri sendiri. biar aku hilang kawan. siapa lagi yang dapat membela benar aku kalau kawan sendiri menangkan yang salah? ya. aku. biar aku bela diri aku. sekian.

bosan kan? mungkin ada antara kamu yang bosan dengar pekara ni dari aku. well. now its time for me to fight back. its just me now.

No comments: