June 30, 2009

Topi? Kasut?

naik kereta duduk diam dengar mak bapak bercerita.
tiba-tiba aku interested dengan satu yang keluar dari mulut mak.
nak kena buat topi kasut.

*dalam hati*

oh untuk hari sukan kut.
tapi tiba-tiba aku dengar buat topi kasut pakai komputer.

terus aku tanye.

Aku.
"Topi kasut untuk ape ni mak?"

Mak.
Alah..topi nye di atas. ade la detail-detail die. kasutnye di bawah ade pulak detail lain.
Ha..lepas tu di tengah tu soalan exam kite tu le.

Aku.
Oh..header footer.

Mak.
Haa...!

Adoyai. lawak dengar bahasa orang tua tak berapa tua. kalau mak aku je yang macam tu tak pe.
rupa-rupanya satu sekolah guna istilah topi kasut.

*senyum sambil jelir lidah*

2 comments:

Dahlia Mazelan said...

haha..
so cute la mama u!!

momo said...

la haiiiiii..
header n kasut.
ha3. ;p