June 12, 2009

terima kasih tuhan.

mungkin kamu masih ingat entri ini?

ya.
tuhan tolong.
raung aku di akhir bicara.
sekarang, terima kasih tuhan.
kerana doa aku di dengarkan.
masih ada harapan untuk aku.
nyata, usaha aku bukan sekadar laku kosong.
tuhan aku ini tamak.
aku masih mahu meminta.
berikan aku kekuatan.
boleh?
akan datang bukan hari mudah untuk aku.
memikirkan dua orang tua itu.
berat.
bukan aku mengeluh.
cuma aku tau aku bukan hamba kuat.
tapi aku beri harapan luar mampu aku.
jadi aku menyembah pada-Mu tuhan.
berikan aku kuat itu.
aku perlu.
sangat perlu.
terima kasih tuhan.
Syukur. Alhamdulillah.

2 comments:

abg hafiz said...

sentiasa dekatkan dirimu pada Tuhan...
jgn bile senang kamu lupa...
bila sukar kamu dekat...
umpama layang2...
sukar terbang kamu tarik...
senang2 kamu biar...
hanya menunggu angin membujur lalu...

madumerahjambu said...

Tuhan itu Maha Pengasih..
Sejahil mana hambanya..
Dia tetap dengar doa hamba itu..
Syukur..
=)